15 Nisan 2015 Çarşamba

Sedoşun Tarifleri : Kakao Bisküvili Kolay Tavukgöğsü

Merhaba;)

Bugün kozmetik değil mutfak üzerine bir paylaşım yapmayı uygun gördüm :) Çok hafif ve pratik olması sebebiyle benim favori tatlılarımdan kendisi. Ancak tarife başlamadan önce şunu belirtmem gerekirki; mutfakta harikalar yaratan ve vakti bol olan şanslı arkadaşlar yazıyı okumadan sayfayı kapatabilir çünkü onlara çok basit gelecektir:) Ama mutfağa yeni başlayan, vakti kısıtlı olan, pratik olsun ama çok uğraşılmış gibi görünsün, hazırlaması pişirmesi 15 dakikayı geçmesin lütfen diyenler okumaya devam etsin ;)

Kolay Tavukgöğsü


Malzemeler; 500 ml süt (2,5 su bardağı), 1 yemek kaşığı tereyağ yada margarin, yarım paket kakaolu bisküvi, isteğe bağlı olarak damla sakızı (ben sütlü tatlılarda damla sakızına bayılıyorum) ve bir paket CarteDor Tavukgöğsü.

Tencereye sütü ve tavukgöğsü paketinin tamamını alıp ocakta pişirmeye başladım. 5-6 dakika içerisinde kaynayıp kıvam almaya başladı. Bu sırada 1 tatlı kaşığı damla sakızı ve tereyağını ekledim. Altı kısık bir şekilde pişirdikten sonra ocaktan alıp mikserle 5 dakika çıptım. 

Peketin arkasında 5-10 dakika çırpılması tavsiye ediliyor. Zaten ocaktan alıp çırptıkça kıvamındaki farkı görüyorsunuz. Kollarınız ağırmazsa siz 10 dakika çırpın derim ;)
 

Daha sonra kakaolu bisküvileri rondodan geçirip toz haline getirdim ve küçük kare borcama döküp zeminimi elde ettim.


 Kakaolu bisküvilerin üstüne hazırladığım tavukgöğsünü döktüm ve biraz ılıdıktan sonra buzdolabında yarım saat kadar dinlendirdim.
 
 Ben bu tatlıyı şeritler halinde kesip rulo yaparak servis ediyorum ama siz kare kare keserek yada servis kuplarında bir kat bisküvi bir kat krema şeklinde de sunabilirsiniz.

Pratik Tatlı Tarifi

Çok hafif ve şeker oranı çok az olan bu tatlıyı ben çok seviyorum. Umarım sizde beğenirsiniz. Afiyet olsun :)


-Paylas-

9 yorum:

  1. Ellerine sağlık çok güzel gözüküyor :)

    YanıtlaSil
  2. Çalışanlar için pratik bir tatlı olmuş sağol canım:)

    YanıtlaSil
    Yanıtlar
    1. Aynen tatlım yapımı çok kısa süren ve çok kolay bi tatlı oldu ;)

      Sil
  3. Çok güzel görünüyor, ellerine sağlık ;)

    YanıtlaSil
  4. vov deneyecogum elne sağlık dadlım ..

    YanıtlaSil
  5. Olmaz ama bi hamileye bu yapılmaz, bi gün bize gelip yapıyosun, ciddiyim!

    YanıtlaSil
  6. çok güzel görünüyor hmımmmm :) ellerine sağlık.

    blogunu takibe aldım cnm
    bende beklerim
    http://tesetturnotlari.blogspot.com.tr/

    YanıtlaSil